مدیرکل بین‌الملل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده ضمن برشمردن اشتراکات کشورهای اسلامی و بیان ضرورت اهتمام به بررسی و حل مسائل زنان و خانواده با تأسی به دین اسلام و تکیه بر ظرفیت‌های مشترک فرهنگی بر اهمیت اتحاد و هم‌افزایی این کشورها در مقابله با الگوهای انحرافی و نوظهور خانواده تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر خدیجه کریمی، مدیرکل بین‌الملل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با عفنان الشعیبی، مدیر اجرایی سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی (OIC) در حاشیه نشست مجمع بین‌المللی زنان در تاشکندِ ازبکستان دیدار و گفتگو کرد.

کریمی در این دیدار، توضیحاتی در خصوص آغاز روند عضویت کشورمان در WDO ارائه کرد و گفت: این موضوع در حال بررسی است و امیدواریم با پایان روند بررسی، عضویت ما در این سازمان کامل شود.

وی ضمن برشمردن اشتراکات کشورهای اسلامی و بیان ضرورت اهتمام به بررسی و حل مسائل زنان و خانواده با تأسی به دین اسلام و تکیه بر ظرفیت‌های مشترک فرهنگی بر اهمیت اتحاد و هم‌افزایی این کشورها در مقابله با الگوهای انحرافی و نوظهور خانواده تأکید کرد.

مدیرکل بین‌الملل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین از تجربه موفق جمهوری اسلامی ایران در برگزاری نشست کارگروه زنان آیورا (کشورهای حاشیه اقیانوس هند) در تهران و نقش ایران به عنوان هماهنگ‌کننده آن خبر داد و افزود: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ توان فکری، تولید محتوایی و تجربه کاربین المللی می‌تواند همکاری خوبی با WDO و ارتقای کیفی آن داشته باشد.

در این دیدار، عفنان الشعیبی، مدیر اجرایی سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی (OIC) بر نقش آن سازمان در ارتقای توانمندسازی زنان، تأکید و یکی از رویکردها و اولویت‌های سازمان را تقویت حضور زنان در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در کشورهای عضو اعلام کرد.

وی تصریح کرد: واقعیات کشورها متفاوت از بازنمایی رسانه‌هاست و کشورهای OIC باید در تعامل و گفتگو با واقعیات یکدیگر آشنا شوند.

به گزارش روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، مدیر اجرایی سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی (OIC) با اشاره به تکمیل روند عضویت ۱۹ کشور در سازمان توسعه زنان (WDO)، ابراز امیدواری کرد: جمهوری اسلامی ایران به عضویت آن سازمان درآید.

الشعیبی همچنین توضیحاتی در خصوص فرآیند کار آن سازمان در تعامل با کشورهای عضو ارائه کرد.

انتهای پیام