معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته‌امداد از رشد ۱۸۶ درصدی مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۳ نسبت به ابتدای دولت خبر داد.

به گزارش ایسنا، سعید زارع‌زاده، معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد با اشاره به برنامه‌های حمایتی متنوع برای مددجویان که در قالب مستمری پرداخت می‌شود، گفت: این کمک معیشت غیر از یارانه‌هاست که به کل جامعه -۹ دهک- تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به رشد خوب این کمک‌ها اظهار کرد: دولت و مجلس تلاش‌هایی کردند که به قدر کفایت نبوده ولی بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌هاست و رشد مناسبی داشته است.

زارع‌زاده ادامه داد: امسال مصوبه مددجویان کمیته و بهزیستی با افزایش ۳۰ درصدی رو به رو شده و ارقام پرداختیِ ماهیانه برای خانواده‌های یک نفره ماهیانه یک میلیون تومان، ۲ نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، ۳ نفره ۲ میلیون تومان، چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و خانواده پنج نفره و بالاتر سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

وی از تامین اعتبار این کمک‌ها خبر داد و افزود: مستمری‌ها از ابتدای سال به حساب مشمولان واریز شد چراکه در سنوات قبل، این پرداختی مشابه سال قبل پرداخت می‌شد و ما به‌التفاوت آن سپس تعلق می‌گرفت.

زارع‌زاده که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد، گفت: از سال قبل مستمری مقدم بر پرداخت یارانه شد چون وظیفه داریم از اقشار کم درآمد حمایت کنیم. در مجموع مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۳ نسبت به ابتدای دولت، ۱۸۶ درصد افزایش داشته که این رقم از نرخ تورم بالاتر بوده است.

انتهای پیام